torstai 10. joulukuuta 2015

Minimalisti vs. keräilijä minussa...

Minimalisti nostaa välillä päätään...
mutta sitten vaan sanon sille 
että olkoon hiljaa.

JOS olisi ihan kamalasti tilaa,
niin yhden huoneen laittaisin minimaalisella tyylillä.
Äidiltäni olen perinyt tämän "sisusta joka kuutiosentti"
elämäntavan ja kyllä, niin kuin minulla nyt,
meillä oli kotona ihan kamalasti koristeita.

Mä jotenkin ihailen ihmisiä,
jotka kykenee laittamaan kaikki joulukoristeet yhteen laatikkoon.
Mutta tunnen itseni,
tyhjät seinät ei vaan ole minua varten,
paitsi jos siinä on ikkuna.

Ja musta tuntuu, että tämän mun Pinterest-kansion
kuvista suuri osa on otettu studio-olosuhteissa
tai järjestetyissä kuvauksissa.

Olen kotona flunssassa.
En jaksa mitään isoa tehdä (ovien pesua tms.)
vaan olen esim. 4 kertaa muuttanut 
makkarin ikkunalaudan järjestyksen.
Helppoa, kun voi istua sängyssä ja siirrellä tavaroita.
Myös "yöpöytä" (eli tietokonepöydän jatko-osa) koki muutoksen.
Kiiwit muuttivat hyllylle, 
koska ne vei lasisesta alustasta paljon tilaa.
Käytän alustaa esim. juomalasin/mukin alusena,
koska en viitsi pilata kirjoituspöydän puista pintaa.

Ei kai tässä auta muu kuin alkaa kuvailemaan.
... Kännykällä otan nyt, kuvaan isolla kameralla päivänvalossa, 
vaikka sitten huomenna.

Johan tuli huonoja kuvia,
mutta menköön... 

Tietokonepöytä ison kaapin ja sängyn välissä.
Tuolin kannoin muutama päivä sitten turvaan jätelavalta.


The Snowman joulusukka sopi uuteen tuoliin täydellisesti.
Nyt vasta huomasin että siinä on nuo laput tallella vielä,
pitää ehdottomasti leikata pois!
Tämä siis ostettu Lontoosta lentokentältä 2013


Maapallo piti saada ylemmäs, eli laitoin sen alle laatikon.
Ehkä laatikkoon tulee joulun jälkeen jotain järkevää,
kuten kynäpurkki tms., nyt siellä on kuusia ja enkeleitä.


Tuo lasi on jonkun kehyksen lasi, minkä maalasin lasimaalilla
(Martha Stewart crafts, Metallic/Sterling)
nuo on niitä kotiuunissa kiinnitettäviä.
Toiselle puolelle liimasin niitä huonekalutassuja
(keskelle myös koska lasi on iso)
ja nyt tuota voi käyttää alustana kynttilöille, 
laseille tai vaikka vain koristeille.

On mulla punainen koriste.
Sain sen naapureilta lahjaksi vuosi sitten;
on naapurini itse kutoma.
Se roikkuu nyt makkarin oven avaimessa,
täällä kun on punaiset seinät niin sopii ihan hyvin.


Valkoinen nauha piti vaan vaihtaa turkoosiin.

Tein mä tänään myös lumihiutale...Mobilen?
Ööö... siis pistin... äh. kuvaan huomenna ja sitten näätte.
Mulla on siis makkarissa keittiöön tarkoitettu,
katosta roikkuva kattila tms. teline (pieni)
missä on yks peikonlehti ruukussa.
Nyt siitä sitten roikkuu lumihiutaleita 
askartelupöydän päällä.
Mutta kun siinä on jotain nyt pielessä, 
pitää vähän fiksata ennen kuin julkaisee mitään kuvaa.
:-D
:-D

Tähän loppuun hiukan kansainvälistä menoa:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti