lauantai 14. syyskuuta 2013

Hrrrrr... ajatuskin saa palelemaan....

Pakko kai sitä on luovuttaa ja alkaa käyttämään kengissä sukkia.
Helmikuussa alkanut kesä on loppu, tästä syksystä tulee varmasti vaikein pitkään aikaan, mä vaan niin tykkään lämpöisestä ja kulkisin sandaaleissa vuoden ympäri.
Noh, ehkä sitten eläkkeellä... :-D

Mä olen monta vuotta ihastellut sellaisia tekokukkia, oksia yms. mitkä on käsitelty huurteella ja ovat todella kauniita... mutta en ole kuitenkaan koskaan ostanut koska mun mielestä ne tuo kylmyyttä sisään.
Kun ulkona on muutenkin kylmä, niin silloin haluaa, että varsinkin jouluna koti huokuu lämpöä... no joo, ei sininen ole se lämpöisin väri, mutta ehkäpä juuri siksi, 
en halua lisätä sitä kylmää tunnetta tuomalla jäätä sisälle.
Olihan mulla keittiössä viime jouluna muutama muovinen hiutale koristeena - mutta ne on  mun mielestä eri asia kuin esim. tämä


hrrr..... ajatuskin saa vilunväreet kulkemaan.
Jotenkin ymmärrän nämä ympäristössä, missä ei ole lunta eikä oikeastaan edes kovin kylmä.
Tuo kuva on täältä. 

JOS olisi vaikka viileä veranta, niin siellä ne olisivat ihanat - tai vaikka lasitettu parveke; mutta kun ei ole kumpaakaan, niin ehkä sitten joskus kun on sellainen, 
voisi laittaa näitä sellaiseen kylmän ja lämpöisen "välitilaan". 
Mutta olohuoneen en haluaisi näyttävän tältä

 
On vähän liian jäinen mun makuun.
Tuo kuva on tältä sivulta. 

Jotenkin tuo "Winter wonderland" jouluteema ei houkuta kotona.
Vai mitä mieltä olette?


ja tämä täältä

Jotenkin nämä mun lumitähdet näyttää tosi lämpöisiltä verrattuna noihin kuviin



Ehkä sekin vaikuttaa, että mulla on olkkarissa vaalean keltaiset seinät, eteisessä oranssit ja makkari on punainen, että se sinisen kylmyys häipyy, kun taustana on lämmin väri. 
Kylppäri on valkoinen, muuta sinne tuleekin ranta-teema, joten siell taas muu luonnonmateriaali tuo sitä lämpöä. Keittiössä saa sitten olla vähän "viileämpää", se on vain pieni 2,9m2 koppero joten se ei paljon koko kodin lämpöä vähennä. :-D

Tässä hyvä esimerkki siitä, miten sininen keltaisella taustalla kullan kanssa on lämpöinen ja sitten taas tuo hopea ja vaalean sininen tausta tekee kuvasta kylmän.


Sinistä kun valitsee joulun väriksi kannattaa huomioida myös seinien ja muiden huonekalujen väri.
Se vaikuttaa hyvin paljon tunnelmaan ja tosiaan saattaa "viilentää" kodin lämmöstä huolimatta.
Mutta jos tykkää kylmästä, lumesta ja jäästä - niin mikäs siinä.

Ihanainen pikku joluhuone (Roombox) -Liberty Biberty blogin pitäjältä.
Suloista... eikö?


Tälläistä tänään iltavuoron jälkeen.
Hyvää yötä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti